-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:788 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا ما آذربايجانيها از ابتدايي ترين حقوق (زبان و فرهنگ مطبوعات و)محروميم؟
در انديشه واقع بينانه اسلام هيچ فرقي بين انسان ها وجود ندارد و برتري و بزرگي فقط با تقوا پيشگان است. پس سزاوار است كه در تمام جوامع - بخصوص در جامعه اسلامي خودمان - صحبت از اختلاف و فرق بين اقوام به ميان آورده نشود و برعكس بايد مشتركات فرهنگي و ديني مورد توجّه قرار گيرد. به هر صورت نامه شما حاوي نكاتي چند است كه ما با برخي از موارد آن موافقيم و با برخي نه. ما با دوران پيش از انقلاب كاري نداريم، ولي بعد از انقلاب اسلامي ايران، شاهد برادري و برابري بين آذري زبان ها و فارس زبان ها هستيم. همان طور كه مي دانيم بسياري از مسؤولين و مقامات رده بالاي كشور؛ از نخست وزير گرفته تا وزرا، استانداران، فرمانداران، مسؤولين قضايي و ... از برادران آذري زبان بوده و هستند و الان نيز شاهد اين رويه هستيم؛ بخصوص اين كه مقام معظم رهبري حضرت آيت اللَّه خامنه اي، منتسب به ديار شهيد پرور آذربايجان هستند. هم اينك اساتيد زيادي در دانشگاه ها و حوزه هاي علميه، وجود دارند كه آذري تبار بوده و به نحو شايسته و اكمل، دانش خود را در جامعه ما گسسترانده اند؛ مانند علامه محمد تقي جعفري، جعفر سبحاني و ... همچنين كتاب ها و تحقيقات فراواني توسط نويسندگان و اديبان آذري، نگاشته و منتشر گرديده است. بازيگران و كارگردان هاي خوبي در صحنه سينما و تلويزيون وجود دارند و ... حتّي زماني كه در حوزه علميه قم، براي مرجعيت تصميم گيري مي شود، مي بينيم از هفت نفر مرجع انتخاب و معرفي شده، چهار نفر آنان (حضرات آيات: خامنه اي، تبريزي، فاضل لنكراني و شبيري زنجاني) مربوط به اين خطّه از كشور عزيزمان هستند. در رابطه با مسأله فرهنگ و ادب، الان كتاب ها و نشريات گوناگوني به زبان آذري، چاپ و منتشر مي شود؛ مانند: يول، وارليق، ميثاق، آذربايجان نامه، فروغ آزادي، ديوان فضولي، حديقةالسعداء، آذربايجان ادبياتينه بير باخيش (هيئت)، ديوان شهريار، سحاب الدموع، ادبيات اوجاقي و ... و صدها كتاب نوحه و مصيبت نامه آذري. همچنين بعد از انقلاب شاهد بر پايي كنگره هاي بزرگداشت و نكوداشت براي بزرگان اين ديار همانند: علامه محمد تقي جعفري، علامه طباطبائي، فضولي، شهريار، سرداران شهيد آذربايجان، و ... بوده و هستيم. پس مي توان نتيجه گرفت كه در اين زمينه ها شاهد پيشرفت هاي چشمگيري مي باشيم و در واقع هيچ تفاوتي بين ترك و فارس گذاشته نمي شود. امّا با برخي از گفته هاي جناب عالي موافقيم؛ مانند اينكه در مقطعي از دوران تحصيلي بايد ادبيات و فرهنگ آذربايجان و زبان تركي گنجانده شود و برادران و خواهران آذري، حداقل بتوانند نوشته هاي تركي را بخوانند يا بنويسند. همچنين در صدا و سيما بايد دقّت و تلاش بكنند كه در فيلم ها و برنامه هاي راديويي و تلويزيوني، رايحه قوم گرايي و ... به مشام نرسد و احترام تمام اقوام، بخصوص وفادارترين آنها به ايران اسلامي (آذري ها) نگه داشته شود. در اين زمينه شما و ديگر عزيزان آذري مي توانيد اعتراض خود را در نشريات مطرح كنيد و يا كتباً و مستقيماً به مسؤولين صدا و سيما ارسال داريد كه آنها نيز در برنامه هاي خود تجديد نظر كرده و از پخش برنامه هاي اختلاف برانگيز و توهين كننده جلوگيري و پرهيز كنند. در آخر ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه دشمنان اين مرز و بوم براي از بين بردن اقتدار و وحدت مردم و دولت، دست به تفرقه افكني و انواع توطئه ها زده اند كه از جمله آنها طرح مسائلي چون پان تركيسم، پان عربيسم، پان كرديسم و ... مي باشد. البته با وجود افراد فرهيخته و آگاه در كل اين سرزمين مقدّس، توطئه شوم اين افراد نقش بر آب شده و ايرانيان همه با اتحاد و سربلندي به زندگي خود ادامه خواهند داد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.